Jonathan in Flevoland

08 juni 2008

oranjekoorts en pet te water

Ik had jullie heel spannende plaatjes kunnen laten zien. Maar toen hadden we geen fototoestel mee. Mijn vader heeft zijn laarzen aangetrokken en is met een hark naar de rietkraag getogen. Daar stapte hij heel stoer tussen het riet. Zijn laarzen zakten onder water en liepen vol met stinkende zwarte blubbertroep. Toch zette hij dapper door. Hij reikte met de hark ver voor zich uit, daar waar de rietkraag overgaat in de waterloop. Toen hij de hark terughaalde zat MIJN ORANJE PET met het woord 'hup' erop eraan. Dappere papa! Hij had met mij op de brug gelopen en toen besloot ik te kijken hoe ver ik gooien kon met mijn pet. Nou, heel ver dus, hij zeilde zoef het water in.
We maakten nog een hele leuke wandeling vandaag. Kinderen in de buurt gingen zwemmen in de vaart en op veel plekken hangen allemaal vlaggetjes voor de EK.